W związku z nadchodzącym Black Friday (29 listopada) oraz zapowiadanymi przez sprzedawców „wyjątkowymi i niepowtarzalnymi” warunkami sprzedaży w ww. dniu – Powiatowy Rzecznik Konsumentów przypomina mieszkańcom powiatu zwoleńskiego o najważniejszych uprawnieniach każdego konsumenta:
- Jeżeli kupiliśmy towar przez Internet, czyli na odległość, to mamy ustawowe prawo do jego zwrotu - w ciągu 14 dni od otrzymania, czyli odbioru przesyłki np. od kuriera, na poczcie, czy z paczkomatu.
- W przypadku rzeczy zakupionej w sklepie stacjonarnym, zwrot towaru jest możliwy tylko za zgodą i na warunkach określonych przez sprzedawcę. Warto zatem sprawdzić przed zakupem czy sprzedawca przewiduje taką możliwość w ramach prowadzonej polityki handlowej. W tej sytuacji musimy kierować się wytycznymi ze strony sprzedawcy.
- W sytuacji gdy zakupiony towar okaże się niezgodny z umową konsument może dochodzić swoich roszczeń bezpośrednio u sprzedawcy lub gwaranta, jeżeli chce skorzystać z ważnego dokumentu gwarancyjnego. Przedstawione rozwiązanie jest niezależne od tego czy towar został zakupiony w sklepie stacjonarnym, czy też na odległość.
- Ceną wiążącą dla konsumenta jest cena umieszczona na półce/wieszaku. Zwracajmy uwagę, czy cena widniejąca na paragonie jest tożsama z ceną, którą widzieliśmy na półce w momencie podejmowania decyzji o zakupie.
- Konsument kupujący towar po obniżonej cenie ma takie same prawa jak konsument, który zakupił rzecz za cenę przed obniżką.